Samochodowy wyścig Mille Miglia jest świetną formą reklamy marki Chopard i wyjątkowych, dedykowanych rajdowi zegarków tego producenta. Te same precjoza są równocześnie doskonałą drogą promocji, corocznie odbywającego się wyścigu.
Wydaje się, że obydwa podmioty – organizator zawodów i firma Chopard żyją w pełnej symbiozie. Zegarkowa oferta dzięki samochodowej konotacji wzbogaca się o dodatkowy impuls zakupowy, a wyścig znaczącą część swojej sławy i międzynarodowego rozgłosu zawdzięcza prowadzonej od 1988 roku aktywności firmy Chopard. Każdego roku, na początku maja uwaga właścicieli i miłośników starych samochodów zwrócona jest na włoskie miasto Brestia. W tym właśnie miejscu, w latach 1927 - 1957, rozpoczynał się i kończył wytrzymałościowy wyścig na trasie Brestia – Rzym –Brestia, noszący nazwę Mille Miglia.Wznowiony od 1977 roku, już jako rajd historyczny, Mille Miglia także odbywa się na tysiącmilowej trasie z Brestii do Rzymu i z powrotem. Trasa w obydwu kierunkach prowadzona jest innymi publicznymi drogami, dzięki czemu zakreśla ona na mapie kształt matematycznej ósemki. Współczesny rajd, to przede wszystkim święto miłośników starych samochodów i zupełnie nietypowe zasady prowadzonej rywalizacji. Wyścig Mille Miglia obdarzony jest niesłychanym prestiżem, a świetna oprawa i zaangażowanie wielu osób i organizacji wyróżniają go wśród innych zlotów samochodowych oldtimerów. Nawet wysokie wymagania, co do oryginalności pojazdów i selekcja modeli tylko do grona zarejestrowanych jako uczestników „starego rajdu”, czy wysoka opłata wpisowa nie zniechęcają samochodowych fascynatów, którzy latami oczekują na możliwość startu i tłumnie przybywają do Brestii.
Każdego roku, z okazji rajdu Mille Miglia firma Chopard emituje specjalne zegarki noszące jego nazwę. W roku bieżącym egzemplarzy w kopercie z 18-to karatowego złota wykonano 250 sztuk, a 2011 sztuk – odpowiednio do roku wyścigu i emisji, wykonano w kopertach stalowych.
Chopard zegarek Mille Miglia 2011Najlepiej rozpoznawalnym elementem zegarków z rodziny Mille Miglia, jest kauczukowy pasek z perforacją identyczną do bieżnika opony firmy Dunlop z roku 1960-go wykonanej dla samochodu sportowego. Można przyjąć, że wykreowanie mody na używanie pasków z tego tworzywa, szczególnie dla zegarków luksusowych jest dokonaniem firmy Chopard. Na tarczy każdego zegarka z Mille Miglia znajduje się historyczne, łatwo rozpoznawalne logo wyścigu. Jednak tak kauczukowy pasek, jak i oznaczenie Mille Miglia, to tylko zewnętrzna identyfikacja modelu zegarka, który jako taki, wykonany jest z największą starannością i najwyższą jakością. Czasomierze posiadają podwyższoną szczelność koperty, szafirowe sferyczne szkła z powłoką antyrefleksyjną. Mogą być wyposażone w stoper, lub inną, tak zwaną dodatkową komplikację. Zawsze też posiadają dokument z badań dokładności chodu, nazywany certyfikatem chronometru.
Model tegoroczny, noszący dumną nazwę Mille Miglia GT XL Chrono 2011, w kopercie o średnicy 44 mm posiada stoper, oraz umieszczoną na lunecie koperty skalę tachometru, pozwalającą na określenie prędkości poruszającego się pojazdu pod warunkiem uchwycenia jednostek przebywanej przez niego drogi. Jego szafirowe szkło jest wyposażone w charakterystyczną lupę, ułatwiającą odczyt wskazań datownika. Oznaczenia cyfrowe godzin 12-tej i 6-tej są naniesione na szkło, od wewnętrznej jego strony, pozostawiając na tarczy więcej miejsca na mikrowskaźniki stopera i indeksy godzinowe.Chopard zegarek Mille Miglia 2011
Wyprofilowane i ryflowane przyciski stopera, doskonale zamykają obwód koperty pomiędzy jej uszami i koronką naciągową. Na przeszklonym deklu zegarka znajduje się medalion wyścigu oraz oznaczenie limitacji. Podziwiając zegarek z łatwością potwierdzimy, że Mille Miglia GT XL Chrono 2011 jest kolejnym wzorcowym modelem w tej rodzinie zegarków.
Limitowane egzemplarze modeli stalowych, odpowiadające numerom startowym samochodów w wyścigu Mille Miglia, przydzielane są załogom samochodów przed startem. Pozostała część nakładu jest rozchwytywana przez dystrybutorów, gdyż zawsze cieszą się one dużym zainteresowaniem klientów sklepów posiadających ofertę firmy Chopard.
Władysław Meller
www.zegarki.info.pl
Link do strony artykułu: https://badaniamarketingowe.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/tysiac-mil-z-zegarkiem-mille-miglia-2011